Heb je een vraag? Grote kans dat je het antwoord hier vindt! We hebben de meest gestelde vragen op een rij gezet, zodat je snel verder kunt. Of het nu gaat om aanmelden, flexibele opvang, praktische zaken of iets anders. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!
Het ouderportaal is jouw digitale toolbox (KidsAdmin)! Hier krijg je inzicht in facturen, jaaropgaven, én kun je extra opvang aanvragen of opvang afmelden. Het gebruik van dit portaal is verplicht als je bij ons een overeenkomst afsluit. Handig én overzichtelijk!
Zonder het ouderportaal mis je direct toegang tot jouw gegevens én handige extra’s zoals het aanvragen van extra opvang. Zonde toch?
Wij zijn er van maandag tot en met vrijdag, 06:30 tot 18:30. Let op: op feestdagen, studiedagen en bijvoorbeeld 24 en 31 december gelden er aangepaste sluitingstijden.
Onze deuren blijven dicht op:
Je kunt je kind eenvoudig inschrijven via het formulier op onze website. Zodra we je aanmelding ontvangen, maken we het contract in orde!
De “contractouder”! Deze ouder ondertekent de overeenkomst en zorgt ervoor dat de andere gezaghebbende ouder hiermee akkoord is.
Als beide gezaghebbende ouders het niet eens worden, kan dit helaas leiden tot het beëindigen van de overeenkomst.
Ja, annuleren kan vóór de start van de opvang. Dit moet schriftelijk, en er worden annuleringskosten van één maand kinderopvang in rekening gebracht
Absoluut! Als de locatiemanager dit nodig vindt, mag jouw kind vóór de startdatum een paar uur komen wennen (maximaal 3 uur). De overeenkomst en voorwaarden gelden dan al.
Wil je iets wijzigen in je overeenkomst? Laat het ons weten via info@kindercentrumratatouille.nl. Houd er wel rekening mee dat er een wijzigingstermijn van 1 maand is. Dus als je het niet op tijd doorgeeft, blijft je huidige overeenkomst gelden tot de einddatum. En wil je de overeenkomst opzeggen? Ook dat kan met een opzegtermijn van 1 maand!
Een ziek kindje heeft speciale zorg nodig die wij op de opvang niet kunnen bieden. Bij koorts, diarree of overgeven vragen we je om je kind thuis te houden. Wordt je kindje tijdens de opvang ziek? Dan vragen we je om hem/haar binnen 90 minuten op te halen.
In principe niet. Bij chronische medicatie of een uitzondering vul je samen met ons een “Gebruik medicijnen”-formulier in. De medicatie moet in de originele verpakking zitten, met duidelijke gegevens van huisarts of apotheek.
Ja, graag een kopie van de inentingskaart aanleveren.
Bij ons geen vieze schoenen in de speelruimte! Soms vragen we ouders om overschoenen te dragen. Verder hebben we rookmelders, beveiligde stopcontacten en een afgesloten buitenterrein. Veiligheid voor alles!
Komt iemand anders jouw kind ophalen? Laat het ons weten! Deze persoon moet zich legitimeren bij het ophalen.
We factureren het jaarlijkse bedrag in maandbedragen, zodat je niet in één keer alles hoeft te betalen. De vakantieopvang wordt apart berekend en per maand in rekening gebracht. Betaling gaat via automatische incasso, dus zorg ervoor dat het bedrag op de 25ste van de maand netjes van je rekening wordt afgeschreven.
Als de incasso mislukt, brengen we €15 administratiekosten in rekening. Het kan zijn dat je het bedrag zelf moet overmaken. Bij herhaalde vertraging halen we je uit de automatische incasso en moet je de betalingen zelf regelen. Bij betalingsproblemen kan het zelfs zijn dat de opvang tijdelijk stopgezet wordt.
Mocht het tarief veranderen, krijg je minimaal 1 maand van tevoren een bericht. Als je het niet eens bent met de wijziging, kun je de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand tegen het oude tarief. Wij staan altijd klaar om samen tot een oplossing te komen!
Ben je te vroeg of te laat zonder dit aan te geven? Dan rekenen we per 15 minuten één extra uur in rekening.
Ja, ook bij ziekte worden de gereserveerde uren in rekening gebracht.
Wil je je kleintje extra opvang geven naast de reguliere dagen? Dat kan makkelijk via ons ouderportaal! Houd er wel rekening mee dat extra uren apart worden gefactureerd. Je krijgt pas zekerheid over de extra opvang wanneer je een bevestiging ontvangt via het portaal.
Voor de administratie is het belangrijk om je kind altijd af- of aan te melden via ons ouderportaal. Een mondelinge wijziging is helaas niet mogelijk. Als je een dag hebt afgemeld maar het toch wil wijzigen, kan het zijn dat er geen plek meer is. Je kunt de wijziging dan alsnog via het portaal aanvragen.
We zijn helaas niet aansprakelijk voor schade aan spullen van je kindje, zoals kleding. Het is daarom belangrijk dat je een WA-verzekering hebt, want jij als ouder bent verantwoordelijk voor de schade die je kind aanricht. Ook bij ons op het kindercentrum!
Ja, graag! Zorg dat alles duidelijk gelabeld is met naam: fles, slaapzak, knuffel, etc. Zo blijft alles netjes bij elkaar!
Wij gebruiken cookies om de website nog beter voor jou te maken! Door verder te browsen, ga je akkoord met ons gebruik van cookies. Wil je liever niet dat we je cookies gebruiken? Geen probleem! Houd er alleen rekening mee dat sommige functies misschien niet helemaal werken zoals je verwacht.