Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Grote kans dat je het antwoord hier vindt! We hebben de meest gestelde vragen op een rij gezet, zodat je snel verder kunt. Of het nu gaat om aanmelden, flexibele opvang, praktische zaken of iets anders. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we helpen je graag!

Wat is het ouderportaal en waarom is het belangrijk?

Het ouderportaal is jouw digitale toolbox (KidsAdmin)! Hier krijg je inzicht in facturen, jaaropgaven, én kun je extra opvang aanvragen of opvang afmelden. Het gebruik van dit portaal is verplicht als je bij ons een overeenkomst afsluit. Handig én overzichtelijk!

Wat als ik het ouderportaal niet gebruik?

Zonder het ouderportaal mis je direct toegang tot jouw gegevens én handige extra’s zoals het aanvragen van extra opvang. Zonde toch?

Wat zijn jullie openingstijden?

Wij zijn er van maandag tot en met vrijdag, 06:30 tot 18:30. Let op: op feestdagen, studiedagen en bijvoorbeeld 24 en 31 december gelden er aangepaste sluitingstijden.

Op welke feestdagen zijn jullie gesloten?

Onze deuren blijven dicht op:

  • Nieuwjaarsdag
  • Tweede Paasdag
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Hemelvaartsdag
  • Tweede Pinksterdag
  • Eerste en Tweede Kerstdag
Hoe kan ik mijn kind aanmelden?

Je kunt je kind eenvoudig inschrijven via het formulier op onze website. Zodra we je aanmelding ontvangen, maken we het contract in orde!

Wie mag een overeenkomst afsluiten?

De “contractouder”! Deze ouder ondertekent de overeenkomst en zorgt ervoor dat de andere gezaghebbende ouder hiermee akkoord is.

Wat als ouders niet op één lijn zitten?

Als beide gezaghebbende ouders het niet eens worden, kan dit helaas leiden tot het beëindigen van de overeenkomst.

Kan ik een afgesloten overeenkomst annuleren?

Ja, annuleren kan vóór de start van de opvang. Dit moet schriftelijk, en er worden annuleringskosten van één maand kinderopvang in rekening gebracht

Mag mijn kind komen wennen?

Absoluut! Als de locatiemanager dit nodig vindt, mag jouw kind vóór de startdatum een paar uur komen wennen (maximaal 3 uur). De overeenkomst en voorwaarden gelden dan al.

Hoe kan ik mijn overeenkomst wijzigen of opzeggen?

Wil je iets wijzigen in je overeenkomst? Laat het ons weten via info@kindercentrumratatouille.nl. Houd er wel rekening mee dat er een wijzigingstermijn van 1 maand is. Dus als je het niet op tijd doorgeeft, blijft je huidige overeenkomst gelden tot de einddatum. En wil je de overeenkomst opzeggen? Ook dat kan met een opzegtermijn van 1 maand!

Mag mijn kind komen als het ziek is?

Een ziek kindje heeft speciale zorg nodig die wij op de opvang niet kunnen bieden. Bij koorts, diarree of overgeven vragen we je om je kind thuis te houden. Wordt je kindje tijdens de opvang ziek? Dan vragen we je om hem/haar binnen 90 minuten op te halen.

Geven jullie medicijnen aan kinderen?

In principe niet. Bij chronische medicatie of een uitzondering vul je samen met ons een “Gebruik medicijnen”-formulier in. De medicatie moet in de originele verpakking zitten, met duidelijke gegevens van huisarts of apotheek.

Moet ik de vaccinatiestatus van mijn kind doorgeven?

Ja, graag een kopie van de inentingskaart aanleveren.

Hoe zorgen jullie voor een schone en veilige opvang?

Bij ons geen vieze schoenen in de speelruimte! Soms vragen we ouders om overschoenen te dragen. Verder hebben we rookmelders, beveiligde stopcontacten en een afgesloten buitenterrein. Veiligheid voor alles!

Hoe zit het met ophalen door anderen?

Komt iemand anders jouw kind ophalen? Laat het ons weten! Deze persoon moet zich legitimeren bij het ophalen.

Hoe werkt de betaling?

We factureren het jaarlijkse bedrag in maandbedragen, zodat je niet in één keer alles hoeft te betalen. De vakantieopvang wordt apart berekend en per maand in rekening gebracht. Betaling gaat via automatische incasso, dus zorg ervoor dat het bedrag op de 25ste van de maand netjes van je rekening wordt afgeschreven.

Wat als ik een betaling niet op tijd kan doen?

Als de incasso mislukt, brengen we €15 administratiekosten in rekening. Het kan zijn dat je het bedrag zelf moet overmaken. Bij herhaalde vertraging halen we je uit de automatische incasso en moet je de betalingen zelf regelen. Bij betalingsproblemen kan het zelfs zijn dat de opvang tijdelijk stopgezet wordt.

Wat als ik niet akkoord ga met een tariefwijziging?

Mocht het tarief veranderen, krijg je minimaal 1 maand van tevoren een bericht. Als je het niet eens bent met de wijziging, kun je de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand tegen het oude tarief. Wij staan altijd klaar om samen tot een oplossing te komen!

Wat kost het als ik te vroeg breng of te laat ophaal?

Ben je te vroeg of te laat zonder dit aan te geven? Dan rekenen we per 15 minuten één extra uur in rekening.

Moet ik betalen als mijn kind ziek is?

Ja, ook bij ziekte worden de gereserveerde uren in rekening gebracht.

Hoe vraag ik extra opvang aan?

Wil je je kleintje extra opvang geven naast de reguliere dagen? Dat kan makkelijk via ons ouderportaal! Houd er wel rekening mee dat extra uren apart worden gefactureerd. Je krijgt pas zekerheid over de extra opvang wanneer je een bevestiging ontvangt via het portaal.

Hoe kan ik mijn kind afmelden of aanmelden voor opvang?

Voor de administratie is het belangrijk om je kind altijd af- of aan te melden via ons ouderportaal. Een mondelinge wijziging is helaas niet mogelijk. Als je een dag hebt afgemeld maar het toch wil wijzigen, kan het zijn dat er geen plek meer is. Je kunt de wijziging dan alsnog via het portaal aanvragen.

Wat als mijn kind schade aanricht?

We zijn helaas niet aansprakelijk voor schade aan spullen van je kindje, zoals kleding. Het is daarom belangrijk dat je een WA-verzekering hebt, want jij als ouder bent verantwoordelijk voor de schade die je kind aanricht. Ook bij ons op het kindercentrum!

Welke spullen moet ik meegeven?
  • Speen (indien nodig)
  • Slaapzak
  • Reservekleding
  • Fles/tuitbeker/rietjesbeker
  • Avondeten (indien nodig)
Moet ik spullen labelen?

Ja, graag! Zorg dat alles duidelijk gelabeld is met naam: fles, slaapzak, knuffel, etc. Zo blijft alles netjes bij elkaar!

Vaste vrije dagen

  • Nieuwjaarsdag
  • Eerste en tweede paasdag
  • Hemelvaartsdag
  • Eerste en tweede pinksterdag
  • Koningsdag
  • Bevrijdingsdag
  • Eerste en tweede kerstdag
Flexibele kinderopvang